torsdag 4. desember 2008

Jobber med forskningsspørsmålene til prosjekt 3

Jeg har altså gjort en dreining av prosjektoppgave 3 og kommer som antydet i forrige innlegg til å jobbe videre med områder fra Undervisningen innenfor kriminalomsorgen.

Dette har sammenheng med flere ting, men kanskje først og fremst at gruppedannelsen vår denne høsten fikk en meget trang og traumatisk fødsel. Deretter endret høyskolen kriteriene for hva onsdagene skulle brukes til. Nå er det bare de som er med i det store KIP prosjektet som kjører eget løp de andre må heretter følge en oppsatt timeplan for gjøremål på onsdagen. En dårlig forsøk på å slippe unna problemer på spør du meg.

Det resulterer ihvertfall for min del i at jeg ikke kommer til å engasjere meg i World Skills prosjektet som var under oppseiling og som jeg tror kunne gitt et verdifullt bidrag. Synd. Det går jo bare ut over prosjektansvarlig på høyskolen, som jeg heldigvis er overbevist om at klarer seg godt uten vår hjelp. Men det hadde vært morsomt med et samarbeid, og utveksling av erfaringer. Jeg klarer ikke å se problemene med det.

Så nå er jeg over på Opplæring innenfor kriminalomsorgen (Fengselsopplæring). Det er for min del mer enn utfordrende nok. Og langt større enn et masterarbeid alene så avgrensningens valg blir nok de tyngste - igjen.

De siste dagene har gått med til grunndig opplesning på underlagsdokumenter som kan kaste lys over innholdet i spørsmålene. Men mer om dette senere.

1 kommentar:

Bente sa...

Hei og hopp. Jeg vet ikke om dette har noe med oppgaven din, men Vigdis Hult som jobber ved HIAK nå har jobbet med opplæring i fengselskolen. Kan du evt. få noe informasjon fra henne?