Selv om jeg vet at det på ingen måte trenger å være endelig, så har jeg nå kommet frem til et tema som jeg virkelig brenner for. Jeg håper at jeg skal kunne arbeide med dette tema gjennom hele masterstudiet mitt.
Som Jan Stålhane så på en av forelesningene våre så er det ingen ulempe å finne noe vi virkelig brenner for.
Jeg ser for meg å arbeide med Høyskolen i Akershus' Pedagogiske bruk av IKT og ønsker å se på lærerutdanningens rolle i forhold til dette.
Dette er et stort tema, men som jeg ser for meg å kunne dekke de forskjellige fasene i vårt oppgaveløp.
Til første oppgave er det i prinsippet begrepsappartet knyttet til Aksjonsforskningen som står i fokus. Legger jeg opp løpet fornuftig og velger mine problemstillinger på en fornuftig måte så vil jeg kunne hjelpe meg selv til å utvikle dette tema på en fin måte gjennom de forskjellige oppgavene.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
3 kommentarer:
Gleda meg til å sjå kva aksjonsforskning er i ditt arbeid. Det er spennende greier synes eg. Eg trur det er utviklande for den som gjer denne foeskninga og, sjølv om eg ikkje har erfaring med det sjølv.
Asbjørn
Jeg undrer over om du med
Høyskolen i Akershus' Pedagogiske bruk av IKT og ønsker å se på lærerutdanningens rolle i forhold til dette
tenker på HiAk som all virksomhet ved høyskolen, og lærerutdanningen sin rolle for eksempel i utviklingen av digital kompetanse ved Avdeling for sykepleie?
Jeg lurer på hvordan du tror et personlig digitalt læringsmiljø vil utvikle seg. Hvordan tenker du at dette kan se ut om ett-år, tre-år og fem-år? Og hvordan ser du for deg at det kan se ut om 10 og 15 år? Sett denne tidslinjen sammen med livsløpet til en som begynner på VG1 i 2007.
Hvilken funksjon kan scenarietenking ha i forhold til ditt problemområde?
Legg inn en kommentar